Resepi Spaghetti Blackpepper Goreng

Assalammualaikum...
Hari ini aku berjaya masak spaghetti ala blackpepper.ini...hahha..alhamdulillah...banyak blog yabg aku rujuk..terima kasih untuk semua ye...actually aku masak spaghetti ini sebab ada lebih spaghetti kat rumah.Dengan kerajinan yang ada aku gagahkan juga untuk masak..hahhaa
Bahan-bahan
» Spaghetti (direbus dahulu)
» Daging kisar ( boleh guna ayam,seafood. Sorry aku tak makan seafood sebab alergik)
» Minyak masak
» Lada hitam (dikisar halus)
» Cili kering direndam air panas dahulu dan dipotong kecil( boleh letak cili padi kalau nak lagi uuummmm!!!)
» Bawang merah dan putih untuk menumis
» sayur sawi, lobak merah,cendawan
CARA-CARA
1) Tumis bawang merah dan putih serta daging kisar.
2) Masukkan cendawan dan masukkan spaghetti yang telah direbus
3) Perlahankan api takut-takut hangit
4) Masukkan lada hitam yang dikisar, cili kering,sawi dan lobak marah.
5) Masukkan garam.
Dah siap!!
Senangkan? Selamat mencuba!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dah baca kan? sila komen.... ^^_