Athirah...Be strong!

:: Assalammualaikum::

Luahan hati aku kerana tak termampu untuk ditahan, tak mampu untuk aku menghadapi dugaan yang Allah uji..

"Ya Allah..andai ini dugaan yang terbesar buat hambamu, ikhaskanlah hati ku menerimanya, bantu lah aku"

Ikhlas dari hati aku, aku nak "happy" dengan masalah yang aku boleh selesaikan, 

Diri aku adalah aku, yang ada kelemahan dan ada kekurangan, cuma aku terkilan "mestikah aku dibanding-bandingkan dengan orang lain? Apakah aku ini teruk Ya Allah?"
Sesungguhnya, aku bersedih, tetapi aku diamkan aku pendamkan apa yang aku rasa.
Ya Allah, andai kata aku adalah yang paling teruk dalam dunia ini, izinkan aku untuk kembali mengahadap aMu kerana kau lah menciptakan aku..

Kerana aku hanya adalah makhluk mu yang lemah dah tidak mampu aku untuk dibanding-bandingkan dengan yang lain.


jari-jemari yang menari-nari di atas papan kekunci, bersulamkan air mata yang turun membasahi pipi, 

Aku redha Ya Allah, andai ini dugaan yang datang,
Aku mohon Ya Allah, 
lembutkan hati ku
ikhlaskan hatiku
Berikan aku ketenangan
kuatkan kesabaranku

Amin~



" Aku hanya mampu menjadi diri sendiri, kerana aku belajar dari kejujuran yang aku tak perlu membohongi orang lain, jika mereka tidak dapat menerima kekurangan diri ku, apakan daya, aku hanya 

Makhluk Allah yang tidak sempura dihiasi dengan cacat cela.



Buat tatapan reader
hanya nukilan hari semata-mata

Ya Rabb…Semua datangnya dari Engkau dan semua akan kembali kepada Engkau, maka aku serahkan semua rasa ini kepadaMu Ya Rabb… Kuatkanlah aku menghadapi setiap ujian yang Engkau berikan, Ikhlaskanlah hati aku untuk menerima setiap takdir yang Engkau tuliskan kepada aku.Hanya Engkau Ya Rabb yang mengetahui dengan benar dalamnya hati aku maka aku memohon tuntunlah diri ini untuk tetap berada dalam kebenaranMu Amin Allahumma Amin




3 ulasan:

  1. Kuatkan semangat ya Athirah...
    Wilma percaya walau sebesar mana dugaan yang Athirah lalui, Athirah pasti dapat laluinya dengan baik...
    Chaiyo Chaiyo Athirah ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tq Dunia Wilma...thanks for supporting...Inshaa Allah...:)

      Padam
  2. Assalamualaikum..salam perkenalan dari cheqkaq..cheqkaq tak tau sebesar mane masalah athirah..cuma cheqkaq mampu doakan semoga dipermudahkan segala urusan yer dik..:)

    BalasPadam

Dah baca kan? sila komen.... ^^_